کد خبر: ۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
مسئولان چاره ای کنید؛

کمربند مرگ از وسط شهر خرامه می گذرد

این روزها، یک خیابان 10 متری در شهر خرامه ، جُور کمربندی را می کشد و تاکنون حوادث بسیار زیادی، گریبان گیر کودکان خانواده ها شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، وجود جاده های کمربندی در کنار شهر، نیاز به تفسیر و درخواست مردمی ندارد؛ یک رویه ثابت است که با توجه به بالارفتن تردد خودروهای سنگین، نیاز به آن، تشدید یافته و نبود آن قطعا مخاطراتی را برای شهروندان یک شهر فراهم می آورد.

شهر خرامه به عنوان مرکز شهرستان خرامه، سالهاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند چرا که این روزها، یک خیابان 10 متری(!)، جُور کمربندی را می کشد و تاکنون حوادث بسیار زیادی، گریبان گیر کودکان خانواده ها شده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%202.jpg

اما این شب ها، وضعیت به گونه ای متفاوت است؛ مسیر حرکت هیئت های زنجیرزنی شهر خرامه، خیابان ابوالفضل (ع)، خیابان امام (ره) و خیابان غفاری را اشغال کرده و عملا تردد هرگونه خودرو از ساعت 9 الی 11 شب را متوقف می سازد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%204.jpg

حضور تمام قد نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت در این مراسمات کاملا مشهود بوده اما آنچه که مردم می بینند این است که هرچه تلاش کنند باز هم در این "دو ساعت" به مسیرهای بسته می خورند و چاره ای جز صبر ندارند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%205.jpg

محسن مرادی رییس پلیس راهور شهرستان خرامه با اشاره به اهمیت وجود کمربندی شهر اظهار داشت: با راه اندازی کمربندی، قطعا ترافیک وسایل نقلیه سنگین از خیابان ابوالفضل (ع) برداشته خواهد شد و نه تنها آسیبی به زیرساخت ها نمی رسد بلکه خطر تصادفات و آسیب های جانی هم کاهش می یابد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%203.jpg

وی افزود: در صورت افتتاح مسیرهای نی ریز به خرامه و خاوران به خرامه، خودروهای سنگین، این مسیر را به عنوان میان بر جهت رسیدن به شهرستان های ارسنجان و سعادت شهر انتخاب کرده و معلوم نیست چه اتفاقاتی را به دنبال خواهد داشت.

مرادی گفت: در حال حاضر، راه اندازی مسیر پشت اداره برق به بلوار غدیر و بلوار کشاورز، بخش زیادی از مشکل بار ترافیکی را حل خواهد کرد که امیدواریم مسئولین مربوط، هرچه سریعتر جهت ایجاد آن اقدام کنند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%201.jpg


http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%206.jpg

عبداله زارع درنیانی شهردار خرامه اظهار داشت: کمربندی خرامه در طرح هادی شهر پیش بینی شده بود که بعد از پایان مطالعات طرح جامع، متاسفانه از محدوده شهر خارج و از این طرح حذف شده است.

وی افزود: در جدیدترین برنامه ای که انجام شده، از طرف شهرداری و شورای شهر، جلسه ای با حضور مدیرکل محترم راه و شهرسازی فارس گرفته شده و قرار است از طرف ضلع شرقی شهر، مسیری به بلوار غدیر متصل شود.

شهردار خرامه ادامه داد: از آنجا که 70 درصد طول این مسیر در خارج از محدوده شهر قرار دارد طبق قانون، شهرداری نمی تواند آنجا هزینه کند و در وظایف اداره کل راه و شهرسازی قرار می گیرد که قول مساعدی نسبت به همکاری در این پروژه داده اند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/14%20kamarbandi/14%20mehr%20%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%B1%DA%AF%207.jpg

حرف آخر: آنچه که باید به عنوان اولویت کاری مسئولین استان و شهرستان قرار گیرد، جان مردم است، کم کاری و تعلل در این امر مهم ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد؛ اتفاقی که دیگر هیچ راه برگشتی ندارد.

برچسب ها: جاده ، کمربند ، مرگ
نظرات بینندگان